fläckar i solen

En vän till mig gick ut med väldigt bra betyg från gymnasiet. Han hade MVG i allt utom ett ämnen, bild(vg). Det är en fläck i solen.

Det är ett bra uttryck. För det är precis den typen av fläckar som jag jämt stör mig på. någonting är bra (säg ett spel), men det där och det där stör jag mig på.

Tänker ibland när jag berättar om vissa saker att jag pratar mer om de små detaljerna som kunde varit annorlunda, som jag la märket till, än att hylla alla de delar som jag gillar. Men de är också de detaljerna som är viktiga.

Problemet är att dagens spel inte håller för närmare inspektioner. Alla spel har ömma tår. Det beror lite på att (tror jag) vi inte har definierat vad ett spel är. Det leder till att vi kan börja kräva allt möjligt av ett spel och ett spel som jag klarat skulle alltid kunna innehålla lite mer eller vara på ett annat sätt etc.

vad det än beror på så ser jag mer fläckar i solarna, det är jobbigt att inte bli helt tillfredsställd av ett medie. Å andra sidan har jag mer krav nu än förut och många spel behöver man smälta ett tag för att förstå hur bra vissa delar är. Hur start solen faktiskt lyser.

~ by Christoffer Lundberg on December 21, 2010.

Leave a Reply

 
